Média és fogyasztói társadalom
Tizenharmadik feladat
Sükösd Miklós cikkében felhívja a figyelmet a média egyre nagyobb térnyerésére és hatásaira, melyet egyszóval mediatizációnak nevez. Pontosan a szerző szavaival élve: "médiával való áthatottsága, átitatottsága, mediális léte, az információs társadalom kialakulása".És arra, hogy ez a térnyerés a környezeti válság kapcsolatban áll egymással. Érvek sorozatát felvonultatva mutatja be azt, hogy a média használata, milyen káros tényezőkkel jár a társadalom és a környezet számára.
Sok mindenben egyetértek a cikkíróval, egyértelmű, hogy a média egy jobban befolyásolja életünk minden részét. Egyre több időnket és ezzel együtt figyelmünket köti le, ezért kevesebbet foglalkozunk a környezetünkkel. Azonban egy fontos dolgot figyelmen kívül hagy. Véleményem szerint ugyanis a média alkalmas napjainkban legjobban az emberek befolyásolására . A médiumokat felhasználva sikeresen küzdhetünk a globális környezeti problémák ellen. Fontos szerep juthat a tv / internetnek abban, hogy az embereket környezet tudatosságra neveljük például. Ezzel természetesen nem tagadni akarom a tényt, hogy a média jelentős alappillére a fogyasztói társadalomnak, amely felelős a most kialakult ökológiai válságért. Tehát ez alapján közvetetten kapcsolat van a mediatizáció és az ökocídium között.
A szerzővel abban nem értek egyet, hogy figyelmen kívül hagyja a média információ továbbító képességét . Ezáltal a használatának az előnyeitől is eltekint. Ahogy azt feljebb írtam egy egy tv műsor képezheti, taníthatja a nézőt. Ráadásul a nagy áradások képsorait nézve a híradóban a probléma is sokkal kézzelfogahatóbbá válik számára, amit esetleg vezethet a viselkedése megváltoztatásához. A média teljes démonizálásával nem értek egyet.
Forrás:http://www.infonia.hu/docs/sukosd_vita/sukosd_cikk.pdf
Kép:http://blogs.nature.com/naturejobs/files/2013/01/social-media-tree-small